Administratör sökes till vårt Växjö-kontor

Vi söker en vikarie under en föräldraledighet som är planerad fr.o.m. oktober månad t.o.m. minst december 2020. Det kan finnas möjlighet till förlängning av vikariatet. Tjänsten är 100% heltid under föräldravikariatet.

Till vårt kontor i Växjö söker vi därför dig som har vana från administration samt viss ekonomihantering. En del kundkontakter via e-post/telefon kommer även att ingå. Du kommer att jobba i vårt interna team och fungera som vår sammanhållande länk internt. Du gillar att ge service och tycker att jobbet är som roligast när du har varierande uppgifter. Vi vill även att du är både driven och flexibel.

Som oberoende försäkringsförmedlare köper vi in försäkring för våra uppdragsgivare. Vi sköter även administrationen runt våra kunders försäkringshandlingar.

Arbetsbeskrivning:
– Administration av försäkringshandlingar
– Uppdatering av kund- och försäkringsinformation i vårt ekonomisystem Dynamics
– Framtagning av olika månatliga rapporter från vårt ekonomisystem Dynamics
– Enklare bokföring och ekonomihantering
– Övriga gemensamma kontorsuppgifter

Erfarenhet från mjukvaruprogram:
– Erfarenhet av Office-paketet samt Outlook
– Önskvärt med vana från ekonomiprogrammet Dynamics

Du och din bakgrund:
Du har erfarenhet av administrativt arbete, är noggrann och ansvarstagande. Du trivs på en arbetsplats där det finns en god grundstruktur men där varje medarbetare förväntas ta ett eget ansvar för sina uppgifter. Kundkontakter är inget nytt för dig och din servicekänsla är hög – både vad gäller externa kontakter och den interna supporten.

Om detta verkar vara intressant så är du välkommen med din skriftliga ansökan senast 31 oktober. Skicka med fördel in din ansökan via e-post till: inger.bjorn@nordic.se. Du kan även skicka din ansökan till nedanstående adress:

Nordic Försäkring och Riskhantering AB
Att: Inger Björn
Kungsgatan 15 A
352 31  VÄXJÖ

Korta fakta om Nordic Försäkring och Riskhantering AB:
Vi är ett konsultbolag inom skadeförsäkringsförmedling och Risk Management. Företaget grundades år 1991 och har en ung och välutbildad profil som tillsammans med gedigen branschkunskap och erfarenhet skapar de bästa förutsättningarna för kvalificerad försäkringsrådgivning för våra uppdragsgivare. Vi finns på fyra orter: Göteborg, Växjö, Gislaved och Karlstad, vi är 19 medarbetare. Omsättningen under 2019 beräknas hamna på ca 44 miljoner.